Є три категорії покупців: одні обирають той продукт, який їм краще смакує, інші дивляться на цінову пропозицію, але лише одиниці знають, як правильно розпізнати морозиво, виготовлене з натурального молока.
Виробники живуть на конкурентному ринку і тому, щоб знизити ціну на свій товар, використовують дешевшу сировину: молочний жир замінюють на пальмову чи кокосову олію. Це дієва стратегія, яка ефективно впливає на тих, хто шукає дешевшу цінову пропозицію.
Експерти радять покупцям звертати увагу на кілька речей, які засвідчують якість товару й наявність некомбінованої сировини.
“Якщо ви шукаєте справжнє морозиво без рослинних жирів, яке виготовляють тільки з молока й продуктів його переробки, то, перш за все, зверніть увагу на упаковку”, – радить експерт однієї з організацій, яка здійснює консалтинг виробників молокопродуктів.
“Коли на обгортці є напис “пломбір”, “вершкове” чи “молочне”, то далі треба шукати позначку ДСТУ: 4733. Саме цифра “33” тут означає, що в складі продукту міститься виключно молочна сировина, а не рослинна чи комбінована”, – додає спеціаліст.
Рослинна олія (пальмова, кокосова чи будь-яка інша) не заборонена державним стандартом при виготовленні морозива з комбінованим складом сировини. Таке морозиво менш калорійне і йде під маркуванням ДСТУ: 4735.
Заморожений сік, щербет чи плодово-ягідне морозиво зараз випускають під маркуванням ДСТУ: 4734.
Тим, хто хоче скуштувати простий пломбір без рослинних жирів доводиться побігати. У Кривому Розі на двох точках продажу такого не виявилось. У двох магазинах й одному кіоску в Хмельницьку морозиво без рослинних жирів вдалося знайти лише в одному місці, але це було ескімо – пломбір в шоколаді, а не простий пломбір.
Ситуація в столиці дещо краща: у кожному з трьох магазинів знайшлось по одному пломбіру з маркуванням ДСТУ: 4733.
На вибір покупців впливає не лише цінова пропозиція. Споживачі можуть не замислюватися над складом продукту, якщо він їх влаштовує за смаковими якостями.
“До цього часу я обирала те морозиво, яке мені смакувало, з різними наповнювачами. Але після того, як дізналась про те, як можна обирати морозиво, зроблене з молокопродуктів, я купую лише його”, – зізнається Аліна, молода мама.
Більшою мірою, пропозиція виробників залежить від попиту споживачів, тобто уподобань кожного з нас. Якщо й надалі сьогоднішні тенденції залишаться незмінними, то пломбір дуже скоро потрапить в категорію “икра заморская, баклажанная”.